OGŁOSZENIA
ERA INŻYNIERA - kosmiczne wyzwanie
PSP - 3 Stalowa Wola
Z radością informujemy, że nasza szkoła bierze udział w nowym projekcie edukacyjnym pn. „ERA INŻYNIERA – Rozwój kompetencji kluczowych w Gminie Stalowa Wola”. Projekt ten realizowany jest dzięki ogromnemu dofinansowaniu w ramach programu regionalnego „Fundusze Europejskie dla Podkarpacia 2021-2027”
Całkowita wartość projektu wynosi 7 784 755,00 zł, z czego 7 006 279,50 zł pochodzi
z dofinansowania, w tym 6 617 041,75 zł z Unii Europejskiej (Europejski Fundusz Społeczny Plus), a 389 237,75 zł z budżetu państwa. Gmina Stalowa Wola wnosi wkład własny
w wysokości 778 475,50 zł.
Termin realizacji projektu od 1 września 2024 r. do 30 czerwca 2026 r.
Głównym celem projektu jest podniesienie jakości i atrakcyjności oferty edukacyjnej
w szkołach podstawowych i Samorządowym Liceum Ogólnokształcącym im. C. K. Norwida poprzez rozwój kluczowych kompetencji uczniów, nauczycieli oraz rodziców. W projekcie weźmie udział minimum 338 przedstawicieli kadry pedagogicznej i zarządzającej w zakresie cyberbezpieczeństwa, atrakcyjnych form pracy z uczniami, mediacji, negocjacji, motywacji do rozwoju, mnemotechnik, szkoły ćwiczeń, pracy z uczniami o szczególnych potrzebach edukacyjnych, a także rozwój kompetencji kluczowych minimum 1260 uczniów, rozwój kompetencji minimum 360 rodziców/opiekunów uczniów z ww. szkół w zakresie cyberbezpieczeństwa i motywacji dziecka do rozwoju oraz tworzenie w 10 szkołach przyjaznych warunków dla rozwoju kompetencji kluczowych i kształcenia z wykorzystaniem TIK.
W projekcie wezmą udział: stalowowolskie publiczne szkoły podstawowe i Samorządowe Liceum Ogólnokształcące im. C. K. Norwida.
Uczestnikami projektu będzie także:
minimum 375 przedstawicieli kadry pedagogicznej i zarządzającej z ww. szkół
oraz minimum 1400 uczniów z klas I-VIII PSP i kl. I-IV liceum,
a także minimum 400 rodziców/opiekunów uczniów z ww. szkół.
Zadania w ramach projektu będą obejmowały:
W ramach projektu przewidziano realizację 4 głównych działań obejmujących wsparcie dla szkoły, nauczycieli, uczniów oraz ich rodziców/opiekunów.
Zad. 1 obejmuje realizację wsparcia mentoringowego oraz przeprowadzenie następujących warsztatów dla kadry pedagogicznej i zarządzającej szkół uczestniczących w projekcie:
• Cyberbezpieczeństwo.
• Praktyczne wykorzystanie materiałów cyfrowych ZPE.
• Praca z uczniami o szczególnych potrzebach edukacyjnych.
• Aktywne metody pracy z uczniem.
• Praca metodą projektu.
• Praca metodą eksperymentu.
• Praca metodą Design Thinking.
• Konstruktywne rozwiązywanie konfliktów z uczniami i rodzicami, mediacja.
• Mnemotechniki w procesie dydaktycznym.
• Jak motywować uczniów do rozwoju.
• Elementy gamifikacji w procesie dydaktycznym.
• Wykorzystanie sztucznej inteligencji w pracy nauczyciela.
• Edukacja STEAM z Laboratoriami Przyszłości.
• Negocjacje w środowisku szkolnym.
• Model „Szkoły ćwiczeń”.
• Wykorzystanie gry Minecraft w edukacji.
Zad. 2 ukierunkowane jest na wsparcie uczniów poprzez wskazane poniżej zajęcia oraz wydarzenia rozwijające kompetencje kluczowe i przeciwdziałające cyberzagrożeniom:
• MATEMATYKA z MINECRAFTEM (zajęcia matematyczne)
• PITAGORAS (zajęcia matematyczne)
• KASPAROW (zajęcia szachowe)
• LINGUA (zajęcia z j. ang.)
• EFEKTYWNI (zajęcia z efektywnego uczenia się)
• KREATYWNI (warsztaty Design Thinking)
• CYBER (zajęcia z cyberbezpieczeństwa)
• PYTHON (zajęcia z programowania)
• ESCAPE (zajęcia z goglami VR/AR)
• DONATELLO (zajęcia z modelowania 3D)
• MOVIE (zajęcia filmowe)
• SELFIE (zajęcia fotograficzne)
• KOPERNIK (zajęcia astronomiczne)
• EKSPERYMENT DARWIN (zajęcia przyrodniczo-biologiczne)
• EKSPERYMENT EINSTEIN (zajęcia fizyczne)
• EKSPERYMENT ATOM (zajęcia chemiczne)
• FESTIWALE NAUKOWE w szkołach, rozwijające kompetencje kluczowe
Zad. 3 obejmuje wsparcie dla szkoły poprzez doposażenie 10 szkół w:
• PRACOWNIE KOMPUTEROWE (na 1 pracownię składają się: 30 laptopów, 1 urządzenie
do przenoszenia i ładowania laptopów, pakiet akcesoriów do laptopów: słuchawki, myszki itp., monitor interaktywny dotykowy min. 75” wraz z mocowaniem) – łącznie wyposażonych zostanie 15 pracowni, w tym w PSP1, PSP2, PSP4, PSP5, PSP9 – po 1 pracowni oraz
w PSP3, PSP7, PSP11, PSP12, SLO po 2 pracownie.
• SPECJALISTYCZNE PRACOWNIE JĘZYKOWE (wyposażone m.in. w meble ergonomiczne, wygłuszające kabiny, dotykowe pulpity uczniowskie, program do tworzenia ankiet i quizów) wraz z montażem i szkoleniem z obsługi dla min. 2 n-li każdej szkoły – 10 szkół x 1 pracownia
• PROGRAMY MULTIMEDIALNE I POMOCE DYDAKTYCZNE do edukacji z bloku nauk matematyczno-przyrodniczych - do rozwoju kompetencji z bloku nauk matematyczno-przyrodniczych (programy multimedialne matematyczne, biologiczne, geograficzne, fizyczne
i chemiczne dla PSP oraz dla liceum biologiczne, geograficzne, fizyczne i chemiczne, wizualizery, mikroskopy, generatory Van de Graffa z napędem elektrycznym, wahadła rezonansowe).
Zad.4 wspiera rodziców/opiekunów uczniów poprzez:
• indywidualne kursy z goglami VR/AR dot. cyberbezpieczeństwa
• oraz warsztaty otwarte dot. motywacji uczniów do rozwoju.
GŁÓWNE REZULTATY PROJEKTU
• Liczba przedstawicieli kadry szkół i placówek systemu oświaty, którzy uzyskali kwalifikacje po opuszczeniu programu – 338 osób
• Liczba uczniów, którzy nabyli kwalifikacje po opuszczeniu programu– 1260 osób
• Liczba rodziców, którzy podnieśli kompetencje w ramach programu– 360 osób
KONTAKT
Szczegółowe informacje o projekcie można uzyskać w Wydziale Stalowowolskie Centrum Aktywności Lokalnej Urzędu Miasta Stalowej Woli:
Lokalizacja biura
Al. Jana Pawła II 25a
pokój 608 (VI piętro)
37-450 Stalowa Wola
tel.: +48 792 983 300
e-mail: scal@stalowawola.pl
#FunduszeUE
#FunduszeEuropejskie