E-DZIENNIK
DOSTĘPNOŚĆ
RODO
NAPISZ
ZADZWOŃ
BIP

OGŁOSZENIA

OGŁOSZENIA
OFERTA SZKOŁY
PSP - 3 Stalowa Wola

Drodzy Rodzice,

stoicie przed wyborem miejsca, w którym Wasze dzieci spędzą osiem lat życia.

Zachęcamy do wyboru naszej placówki, szkoły, która istnieje nieprzerwanie od 1959 roku i może się poszczycić wspaniałymi tradycjami i wieloma sukcesami, o czym informujemy na naszej stronie internetowej:
psp3stalowawola.pl

Nasze atuty to:

- lokalizacja w centrum miasta
- świetlica szkolna czynna od 6.30 do 16.30
- oferta obiadów ze szkolnej stołówki
- kadra pedagogiczna o wysokich kwalifikacjach
- wsparcie pedagogiczno - psychologiczne
- oferta zajęć pozalekcyjnych: przedmiotowych, sportowych i artystycznych
- nowoczesna infrastruktura, w tym pracowania STEAM, miasteczko ruchu drogowego, sala integracji sensorycznej SI , nowe przestrzenie relaksacyjne i edukacyjne

OGŁOSZENIA
Pracownia STEAM oraz poprawa dostępności w Publicznej Szkole Podstawowej nr 3
PSP - 3 Stalowa Wola


Gmina Stalowa Wola informuje o realizacji projektu pod nazwą „Utworzenie pracowni STEAM i poprawa dostępności w Publicznej Szkole Podstawowej nr 3 w Stalowej Woli” w ramach programu regionalnego Fundusze Europejskie dla Podkarpacia 2021–2027 (FEP), współfinansowanego z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego, Priorytet FEPK.05 Przyjazna Przestrzeń Społeczna, Działanie FEPK. 05.01 Edukacja
Głównym celem projektu jest zapewnienie nowoczesnych form kształcenia wspierających kluczowe umiejętności uczniów oraz zwiększenie dostępności budynku Publicznej Szkoły Podstawowej nr 3 im. Bohaterów Westerplatte w Stalowej Woli dla osób o różnorodnych potrzebach i rodzajach niepełnosprawności oraz innych specjalnych potrzebach edukacyjnych.
Projekt skierowany jest do:
• obecnych oraz przyszłych uczniów Publicznej Szkoły Podstawowej nr 3 w Stalowej Woli, w tym dzieci i młodzieży z niepełnosprawnościami, z niedostosowaniem społecznym, z zagrożeniem niedostosowania społecznego, z zaburzeniami zachowań lub emocji, ze szczególnymi uzdolnieniami, ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się, z deficytami kompetencji i zaburzeniami sprawności językowych;
• rodziców i opiekunów tych dzieci;
• nauczycieli i innych pracowników niepedagogicznych szkoły;
Dodatkowo, przyszkolna infrastruktura sportowa służyć będzie społecznościom lokalnym wspierając rozwój działań integracyjnych, włączających, w ramach walki z wykluczeniem społecznym.
Projekt obejmuje wykonanie remontu części terenu wokół budynku wraz z wprowadzeniem nowych elementów zagospodarowania przestrzennego. Planowany jest remont istniejących pomieszczeń szkolnych i elementów na klatkach schodowych oraz wykonanie nowych sufitów podwieszanych wraz z wymianą oświetlenia na korytarzach i części remontowanych pomieszczeń. Dodatkowo projekt obejmuje również zakup niezbędnego wyposażenia na potrzeby utworzenia nowoczesnej pracowni STEAM oraz innych pomieszczeń szkolnych tj. biblioteki, świetlicy, gabinetu logopedy, sali integracji sensorycznej oraz korytarzy. Wyposażenie planowane do zakupu dotyczy: mebli, pomocy dydaktycznych, wyposażenia multimedialnego, sensorycznego i logopedycznego.
W ramach przyszkolnej infrastruktury sportowej zostanie utworzone miasteczko ruchu drogowego oraz zostanie wymieniona nawierzchnia bezpieczna na placu zabaw. W zakresie zapewnienia minimalnego standardu dostępności w szkole zostanie utworzona pochylnia przeznaczona dla osób z niepełnosprawnościami. Wykonana zostanie również sala integracji sensorycznej SI, remont pomieszczenia logopedy oraz utworzenie toalety dla osób z niepełnosprawnościami i biblioteki z pomieszczeń po lokalu mieszkalnym wraz z zakupem wyposażenia, które wpłynie na poprawę dostępności. Dodatkowo na korytarzu szkoły zostaną utworzone strefy wyciszenia idealne do nauki lub relaksu poprzez zainstalowanie boksów wyciszających. Na terenie wokół budynku szkoły zostaną utworzone nowe przestrzenie dla uczniów: zielona antresola, zatoki nauki i relaksu, ogród równowagi, zielony kącik najmłodszych oraz przyjazny ogród sensoryczny.
Projekt zostanie zrealizowany w okresie od 10.11.2023 r. do 30.09.2025 r.
Efektami projektu będzie: modernizacja infrastruktury edukacyjnej, utworzenie nowoczesnej pracowni STEAM, poprawa dostępności dla osób z niepełnosprawnościami, rozwój infrastruktury sportowej, zwiększenie funkcji integracyjnych i społecznych szkoły, nowe przestrzenie relaksacyjne i edukacyjne. Rezultatami projektu będzie poprawienie komfortu edukacyjnego oraz motywacja do nauki jak również poprawa infrastruktury dla osób ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi. Dzięki realizacji projektu Publiczna Szkoła Podstawowa nr 3 w Stalowej Woli stanie się nowoczesnym, dostępnym i funkcjonalnym miejscem nauki oraz integracji społecznej

Wartość projektu: 2 430 776,11 zł
Wysokość wkładu z Funduszy Europejskich: 1 094 703,22 zł

#FunduszeUE #FunduszeEuropejskie

Informacje o projekcie:
Urząd Miasta Stalowej Woli, Wydział Rozwoju i Funduszy Zewnętrznych, ul. Wolności 9,
pok. nr 6, tel. (15) 643 34 43
www.stalowawola.pl
www.funduszeue.podkarpackie.pl

OGŁOSZENIA
ERA INŻYNIERA - kosmiczne wyzwanie
PSP - 3 Stalowa Wola

Z radością informujemy, że nasza szkoła bierze udział w nowym projekcie edukacyjnym pn. „ERA INŻYNIERA – Rozwój kompetencji kluczowych w Gminie Stalowa Wola”. Projekt ten realizowany jest dzięki ogromnemu dofinansowaniu w ramach programu regionalnego „Fundusze Europejskie dla Podkarpacia 2021-2027”
Całkowita wartość projektu wynosi 7 784 755,00 zł, z czego 7 006 279,50 zł pochodzi
z dofinansowania, w tym 6 617 041,75 zł z Unii Europejskiej (Europejski Fundusz Społeczny Plus), a 389 237,75 zł z budżetu państwa. Gmina Stalowa Wola wnosi wkład własny
w wysokości 778 475,50 zł.

Termin realizacji projektu od 1 września 2024 r. do 30 czerwca 2026 r.

Głównym celem projektu jest podniesienie jakości i atrakcyjności oferty edukacyjnej
w szkołach podstawowych i Samorządowym Liceum Ogólnokształcącym im. C. K. Norwida poprzez rozwój kluczowych kompetencji uczniów, nauczycieli oraz rodziców. W projekcie weźmie udział minimum 338 przedstawicieli kadry pedagogicznej i zarządzającej w zakresie cyberbezpieczeństwa, atrakcyjnych form pracy z uczniami, mediacji, negocjacji, motywacji do rozwoju, mnemotechnik, szkoły ćwiczeń, pracy z uczniami o szczególnych potrzebach edukacyjnych, a także rozwój kompetencji kluczowych minimum 1260 uczniów, rozwój kompetencji minimum 360 rodziców/opiekunów uczniów z ww. szkół w zakresie cyberbezpieczeństwa i motywacji dziecka do rozwoju oraz tworzenie w 10 szkołach przyjaznych warunków dla rozwoju kompetencji kluczowych i kształcenia z wykorzystaniem TIK.
W projekcie wezmą udział: stalowowolskie publiczne szkoły podstawowe i Samorządowe Liceum Ogólnokształcące im. C. K. Norwida.
Uczestnikami projektu będzie także:
minimum 375 przedstawicieli kadry pedagogicznej i zarządzającej z ww. szkół
oraz minimum 1400 uczniów z klas I-VIII PSP i kl. I-IV liceum,
a także minimum 400 rodziców/opiekunów uczniów z ww. szkół.

Zadania w ramach projektu będą obejmowały:
W ramach projektu przewidziano realizację 4 głównych działań obejmujących wsparcie dla szkoły, nauczycieli, uczniów oraz ich rodziców/opiekunów.

Zad. 1 obejmuje realizację wsparcia mentoringowego oraz przeprowadzenie następujących warsztatów dla kadry pedagogicznej i zarządzającej szkół uczestniczących w projekcie:
• Cyberbezpieczeństwo.
• Praktyczne wykorzystanie materiałów cyfrowych ZPE.
• Praca z uczniami o szczególnych potrzebach edukacyjnych.
• Aktywne metody pracy z uczniem.
• Praca metodą projektu.
• Praca metodą eksperymentu.
• Praca metodą Design Thinking.
• Konstruktywne rozwiązywanie konfliktów z uczniami i rodzicami, mediacja.
• Mnemotechniki w procesie dydaktycznym.
• Jak motywować uczniów do rozwoju.
• Elementy gamifikacji w procesie dydaktycznym.
• Wykorzystanie sztucznej inteligencji w pracy nauczyciela.
• Edukacja STEAM z Laboratoriami Przyszłości.
• Negocjacje w środowisku szkolnym.
• Model „Szkoły ćwiczeń”.
• Wykorzystanie gry Minecraft w edukacji.

Zad. 2 ukierunkowane jest na wsparcie uczniów poprzez wskazane poniżej zajęcia oraz wydarzenia rozwijające kompetencje kluczowe i przeciwdziałające cyberzagrożeniom:
• MATEMATYKA z MINECRAFTEM (zajęcia matematyczne)
• PITAGORAS (zajęcia matematyczne)
• KASPAROW (zajęcia szachowe)
• LINGUA (zajęcia z j. ang.)
• EFEKTYWNI (zajęcia z efektywnego uczenia się)
• KREATYWNI (warsztaty Design Thinking)
• CYBER (zajęcia z cyberbezpieczeństwa)
• PYTHON (zajęcia z programowania)
• ESCAPE (zajęcia z goglami VR/AR)
• DONATELLO (zajęcia z modelowania 3D)
• MOVIE (zajęcia filmowe)
• SELFIE (zajęcia fotograficzne)
• KOPERNIK (zajęcia astronomiczne)
• EKSPERYMENT DARWIN (zajęcia przyrodniczo-biologiczne)
• EKSPERYMENT EINSTEIN (zajęcia fizyczne)
• EKSPERYMENT ATOM (zajęcia chemiczne)
• FESTIWALE NAUKOWE w szkołach, rozwijające kompetencje kluczowe

Zad. 3 obejmuje wsparcie dla szkoły poprzez doposażenie 10 szkół w:
• PRACOWNIE KOMPUTEROWE (na 1 pracownię składają się: 30 laptopów, 1 urządzenie
do przenoszenia i ładowania laptopów, pakiet akcesoriów do laptopów: słuchawki, myszki itp., monitor interaktywny dotykowy min. 75” wraz z mocowaniem) – łącznie wyposażonych zostanie 15 pracowni, w tym w PSP1, PSP2, PSP4, PSP5, PSP9 – po 1 pracowni oraz
w PSP3, PSP7, PSP11, PSP12, SLO po 2 pracownie.
• SPECJALISTYCZNE PRACOWNIE JĘZYKOWE (wyposażone m.in. w meble ergonomiczne, wygłuszające kabiny, dotykowe pulpity uczniowskie, program do tworzenia ankiet i quizów) wraz z montażem i szkoleniem z obsługi dla min. 2 n-li każdej szkoły – 10 szkół x 1 pracownia
• PROGRAMY MULTIMEDIALNE I POMOCE DYDAKTYCZNE do edukacji z bloku nauk matematyczno-przyrodniczych - do rozwoju kompetencji z bloku nauk matematyczno-przyrodniczych (programy multimedialne matematyczne, biologiczne, geograficzne, fizyczne
i chemiczne dla PSP oraz dla liceum biologiczne, geograficzne, fizyczne i chemiczne, wizualizery, mikroskopy, generatory Van de Graffa z napędem elektrycznym, wahadła rezonansowe).

Zad.4 wspiera rodziców/opiekunów uczniów poprzez:
• indywidualne kursy z goglami VR/AR dot. cyberbezpieczeństwa
• oraz warsztaty otwarte dot. motywacji uczniów do rozwoju.
GŁÓWNE REZULTATY PROJEKTU
• Liczba przedstawicieli kadry szkół i placówek systemu oświaty, którzy uzyskali kwalifikacje po opuszczeniu programu – 338 osób
• Liczba uczniów, którzy nabyli kwalifikacje po opuszczeniu programu– 1260 osób
• Liczba rodziców, którzy podnieśli kompetencje w ramach programu– 360 osób


KONTAKT

Szczegółowe informacje o projekcie można uzyskać w Wydziale Stalowowolskie Centrum Aktywności Lokalnej Urzędu Miasta Stalowej Woli:
Lokalizacja biura
Al. Jana Pawła II 25a
pokój 608 (VI piętro)
37-450 Stalowa Wola
tel.: +48 792 983 300
e-mail: scal@stalowawola.pl

#FunduszeUE
#FunduszeEuropejskie


OGŁOSZENIA
STANDARDY OCHRONY MAŁOLETNICH w Publicznej Szkole Podstawowej nr 3 im. Bohaterów Westerplatte w Stalowej Woli
(wersja skrócona – dla małoletnich)
PSP - 3 Stalowa Wola

Naczelną zasadą wszystkich działań podejmowanych przez pracowników szkoły jest działanie dla dobra dziecka i w jego najlepszym interesie. Celem polityki „Standardów Ochrony Małoletnich” jest zapewnienie uczniom sprzyjających warunków do nauki oraz rozwoju zgodnie z indywidualnymi możliwościami i potrzebami w atmosferze życzliwości, szacunku, akceptacji i bezpieczeństwa.

Standard I. POLITYKA. Publiczna Szkoła Podstawowa nr 3 ustanowiła i wprowadziła w życie politykę ochrony dzieci przed krzywdzeniem.
1. Dokument „Standardy Ochrony Małoletnich w Publicznej Szkole Podstawowej nr 3
im. Bohaterów Westerplatte w Stalowej Woli” jest dokumentem szkoły ogólnodostępnym dla personelu szkoły, uczniów oraz ich opiekunów.
2. Nauczyciele, mają obowiązek zapoznania uczniów ze Standardami oraz omówienia ich w taki sposób, aby uczniowie mogli go zrozumieć niezależnie od wieku.
3. Polityka ochrony dzieci jasno i kompleksowo określa:
- zasady bezpiecznej rekrutacji personelu,
- sposób reagowania na przypadki podejrzenia, że dziecko doświadcza krzywdzenia i zasady prowadzenia rejestru interwencji,
- zasady bezpiecznych relacji personel-dziecko i dziecko–dziecko,
- zasady bezpiecznego korzystania z internetu i mediów elektronicznych,
- zasady ochrony wizerunku i danych osobowych dzieci,
- zasady przygotowania personelu do stosowania standardów i sposób dokumentowania tej czynności,
- zasady przeglądu i aktualizacji standardów oraz sposób dokumentowania.
Standard II. PERSONEL. Szkoła monitoruje, edukuje i angażuje pracowników w celu zapobiegania krzywdzeniu dzieci.
1. Celem działań wszystkich pracowników szkoły jest ochrona małoletnich uczniów przed każdą formą krzywdzenia oraz zapewnienie im bezpieczeństwa fizycznego
i psychicznego w szkole.
2. Pracownicy szkoły skutecznie reagują w sytuacjach, gdy małoletni uczniowie są krzywdzeni.
3. Pracownicy szkoły zgodnie ze swoimi kompetencjami i rolami, które pełnią w szkole, czuwają nad bezpieczeństwem małoletnich uczniów.
4. Szkoła oferuje uczniom edukację w zakresie praw dziecka oraz ochrony przed zagrożeniami przemocą i wykorzystywaniem.
5. W każdej klasie uczniowie są poinformowani, do kogo mają się zgłosić po pomoc i radę w przypadku krzywdzenia lub wykorzystywania.
6. W szkole dostępne są dla uczniów materiały edukacyjne w zakresie: praw dziecka oraz ochrony przed zagrożeniami przemocą i wykorzystywaniem seksualnym oraz zasad bezpieczeństwa w Internecie (broszury, ulotki, książki).
7. W szkole wyeksponowane są informacje dla uczniów dotyczące możliwości uzyskania przez nich pomocy w trudnej sytuacji, w tym numery bezpłatnych telefonów zaufania dla dzieci i młodzieży.
8. Wszyscy rodzice mają dostęp do obowiązujących w szkole „Standardów ochrony małoletnich” oraz znają procedury zgłaszania zagrożeń.
9. Rodzice są angażowani w działania szkoły prowadzone na rzecz ochrony małoletnich.
10. Szkoła uzyskuje od rodziców/opiekunów prawnych swoich uczniów informacje zwrotne na temat realizacji „Standardów ochrony małoletnich”.
11. Szkoła umożliwia rodzicom oraz opiekunom prawnym dzieci, poprzez organizację lub udostępnianie informacji na temat warsztatów, szkoleń, konsultacji indywidualnych, poszerzanie wiedzy i umiejętności związanych z ochroną dziecka przed zagrożeniami, w tym w internecie oraz z zakresu metod wychowawczych bez kar fizycznych
i krzywdzenia psychicznego dziecka
Standard III. PROCEDURY. W szkole funkcjonują procedury zgłaszania podejrzenia oraz podejmowania interwencji w sytuacji zagrożenia bezpieczeństwa dziecka.
1. Precyzyjnie określone są sposoby postępowania pracowników w sytuacjach krzywdzenia lub podejrzenia krzywdzenia małoletniego, tj.:
a) przemocy rówieśniczej,
b) przemocy domowej,
c) niedozwolonych zachowań personelu wobec małoletnich,
d) cyberprzemocy.
2. Postępowanie na wypadek krzywdzenia lub podejrzenia krzywdzenia ucznia nie może naruszać jego godności, wolności, prawa do prywatności oraz nie może powodować szkody na jego zdrowiu psychicznym lub fizycznym (poczucie krzywdy, poniżenia, zagrożenia, wstydu).
3. W szkole ustalone są zasady wsparcia małoletniego po ujawnieniu doznanej przez niego krzywdy.
4. W szkole wskazano osoby odpowiedzialne za składanie zawiadomień o popełnieniu przestępstwa na szkodę małoletniego, zawiadamianie sądu opiekuńczego oraz osobę odpowiedzialną za wszczynanie procedury „Niebieska Karta”.
5. W szkole wskazano osoby odpowiedzialne za przyjmowanie zgłoszeń o zdarzeniach zagrażających małoletniemu i udzielenia mu wsparcia. Informacja o osobach przyjmujących zgłoszenia jest upowszechniona.
6. W szkole prowadzony jest rejestr spraw zgłaszanych i rozpatrywanych w związku
z podejrzeniem lub krzywdzeniem małoletnich.
7. Osoby upoważnione do przyjmowania zgłoszeń związanych z krzywdzeniem uczniów składają oświadczenie o zachowaniu poufności i zobowiązanie do zachowania bezpieczeństwa uzyskanych danych osobowych.

Standard IV. MONITORING. Szkoła monitoruje i okresowo weryfikuje zgodność prowadzonych działań z przyjętymi standardami ochrony dzieci.
1. Przyjęte zasady i realizowane sposoby ochrony uczniów są weryfikowane.
2. Do weryfikacji stosowanych zasad i procedur szkoła pozyskuje opinie uczniów oraz ich rodziców lub opiekunów prawnych.
3. Zasady monitoringu i kontroli standardów ochrony małoletnich w określa dyrektor szkoły.

OGŁOSZENIA
Informacja o bezpłatnych szczepieniach
PSP - 3 Stalowa Wola

Rodzice uczniów urodzonych w 2010 i 2011 roku

Informuję o możliwości bezpłatnych szczepień dla dziewczynek i chłopców szczepionka przeciw wirusowi brodawczaka ludzkiego (HPV).
Zainteresowani rodzice mogą się kontaktować z Przychodniami „Medyk” w Stalowej Woli

Higienistka szkolna

OGŁOSZENIA
INFORMACJE DLA UCZNIÓW KLAS VIII W SPRAWIE NABORU DO SZKÓŁ ŚREDNICH W STALOWEJ WOLI I NISKU 2024/2025
PSP - 3 Stalowa Wola

Pliki z instrukcją naboru i ofertą edukacyjną na terenie Stalowej Woli i Niska:

Tadeusz J. Maślach
Szkolny Doradca Zawodowy
OGŁOSZENIA
ZAPISY DZIECKA DO ŚWIETLICY SZKOLNEJ
PSP - 3 Stalowa Wola

Pliki do pobrania:
OGŁOSZENIA
Dziecięcy Telefon Zaufania Rzecznika Praw Dziecka
Rzecznik Praw Dziecka

Dziecięcy Telefon Zaufania Rzecznika Praw Dziecka 800 12 12 12, pod którym także dyżuruje psycholog biegle posługujący się językiem ukraińskim (można też uzyskać wsparcie w języku rosyjskim)

KONTAKT

ul. Prymasa Wyszyńskiego 14
37-450 Stalowa Wola

Telefon: 15 842 11 86 

Email: psp3@stalowawola.pl

SOCIAL